سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نابخردی و غفلت در دل دانشمند نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
هلی کوپتر
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :25
کل بازدید :43314
تعداد کل یاداشته ها : 26
103/2/10
8:1 ع

              مهیج ترین و مرگ بار ترین جاده های دنیا ...!!!!  

جاده یونگاس در بولیوی بعنوان خطرناک ترین جاده جهان شناخته می شود.هر ساله 200 تا 300 نفر از مسافرانی که در این جاده تردد می کنند کشته شده اند.این جاده کلا64 کیلومتر طول دارد. 

این جاده در دهه 30 توسط زندانیان در طول جنگ چاکو ساخته شد. این جاده از معدود جاده های ارتباطی در دل جنگلهای آمازون می باشد. عرض این جاده 2 الی 3 متر بیشتر نیست . همین مسئله آنرا بسیار خطرناک می کند.در 24 ژوئیه 1983 تعداد 100 مسافر اتوبوس در این جاده به دره سقوط کرده و همگی کشته شدند این حادثه بزرگترین حادثه رانندگی بولیوی محسوب می شود.

 


  
  

به نظر میرسد که دریاچه آنتاریو در سطح تیتان (قمر زحل)، شبیه دریاچه ایتوشا در کشور نامیبی در زمین است. یک دریاچه بزرگ درهمزاد دریاچه افریقا در سطح تیتانسطح تیتان پوشیده از ابر و مه آلود، با دریاچه ایتوشا (دریاچه نمکی در شمال نامبیا) شباهت بسیار زیاد دارد که گهگاهی توسط آب پر می شود. به نظر میرسد که "دریاچه بزرگ" تیتان هم موقتی باشد. دریاچه آنتاریو در سطح تیتان که به علت شباهت شکل و اندازه به دریاچه آنتاریو در زمین نامگذاری شده، برای اولین بار در سال 2009 میلادی توسط سفینه فضایی کاسینی در نزدیکی قطب جنوب این قمر زحل کشف گردید. ساختار صاف، هموار و بازتاب دهنده این دریاچه در تصاویر تاریک راداری بیانگر سطح کم عمق و مایع آن می باشد.البته اشتباه نکنید، آنچه بصورت مایع در سطح تیتان وجود دارد، آب نه بلکه متان یا عمده ترین ترکیب عنصر در چرخه آب شناسی یافته شده درسطح این قمر بزرگ می باشد. تیتان از خورشید خیلی دور قرار گرفته و حرارت در قطب های آن تا منفی 185 درجه (300 درجه فارنهایت) سقوط می کند. بنابرین دما برای وجود آب به شکل مایع بسیار سرد می باشد و در نتیجه متان در این دنیای مه آلود و مرموز جایگزین آب شده است.

همزاد دریاچه افریقا در سطح تیتان
تصویر دریاچه آنتاریو توسط سفینه فضایی کاسینی ناسا. عکس از ناسا

یک تیم تحقیقاتی به رهبری توماس کورنت از دانشگاه نانتس فرانسه اطلاعات راداری کاسینی از دریاچه آنتاریو را با دقت بررسی نموده و شواهدی را بر وجود کانال های ایجاد شده در قسمت جنوبی این قمر یافته است. بر اساس مطالعات این تیم بستر این دریاچه دیده می شود.
کورنت می گوید: ما بدین نتیجه رسیده ایم که سطح جامد دریاچه آنتاریو در تصاویر تهیه شده از آن مناطق آشکار گردیده. در ضمن لایه های رسوبی اطراف دریاچه نشان میدهد که سطح مایع دریاچه متفاوت است.

این بررسی ها شباهت برجسته میان دریاچه آنتاریو در تیتان (قمر زحل) و دریاچه ایتوشا در نامبیا (زمین) را نشان میدهد که به صورت "دریاچه زود گذر" بیشتر وقت سال خالی از آب بوده و فقط بصورت اتفاقی توسط یک لایه کم عمق آب پر می گردد که بعد به علت تابش خورشید تبخیر شده و سطح نمکی آن خالی از آب باقی می ماند. ماهیت ذاتی دریاچه ایتوشا با جهان دیگر حتی در فلم علمی تخیلی سال 1968 بنام (اودیسه فضایی) از پیش حدس زده شده بود.

همزاد دریاچه افریقا در سطح تیتان
چه کسی میداند زیر ابر ها و اتموسفیر مه آلود تیتان چه راز هایی دیگری نهفته است. عکس از ناسا

هرچند به نظر میرسد که دریاچه آنتاریو پر از هایدروکاربن مایع است، یافته های این تیم یک ارتباط ذاتی تیان با محیط زمین را نشان داده و در حین حال ماهیت بیشتر موقتی آن و در ضمن ارزش مطالعات و تحقیقات مفصل را به ما گوش زد می نماید.
بررسی این تحقیقات بر اهمیت سیاره شناسی مقایسوی در بخش علوم سیاره ای امروز تأکید می نماید. یافته های مشابه زمین ساختی در دیگر دنیا ها مانند تیتان به ما اجازه می دهد تا نظریه های موجود در مورد شکل گیری این دنیا ها را یک بار دیگر مورد آزمایش قرار دهیم.


منبع: کابل اسکای - یونس بخشی به نقل از هوپا

نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 توسط آرین سهرابی

سه‌شنبه بیست و دومین سالگرد پرتاب یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های بشر به مدار زمین است.

ابزاری که به واسطه 22 سال اکتشاف، دریچه‌ای جدید را از جهان هستی به روی انسان‌های سرتاسر جهان گشود، ابزاری که به اعتقاد بسیاری از دانشمندان ارزشمندترین ساخته بشر نیز به شمار می‌رود.

چشمان جستجوگر از همان ابتدای وجود تا به امروز از ویژگی‌های غیر قابل انکار انسانی بوده و هست، چشمانی که قدرت جستجوگریش در محدوده و نوع جهانی است که انسان برای خود متصور می‌شود، هر اندازه جهان فیزیکی و قابل مشاهده وسیعتر تصور شود، توانایی چشمها برای دیدن اعماق آن ناچیزتر خواهد بود. با این همه از آنجایی که عده ای از انسانها هرگز دست از کنکاش و جستجو بر نمی‌دارند، تلاش خود را برای غلبه بر ضعف مشاهده بخش‌های نادیده دور و نزدیک جهان آغاز کردند، تا جایی که در حدود 400 سال پیش هلندی‌ها موفق به ساخت اولین ابزارها برای دیدن فواصل دورتر شدند.

ابداعی که بعدها توسط گالیه، ستاره شناس معروف ارتقا یافته و به ابداع اولین تلسکوپ شکستی جهان منجر شد. بزرگنمایی در تلسکوپ گالیله ابتدا 3 برابر بود اما بعدها توانست این ساختار را در تلسکوپهایش به 30 برابر برساند.

این روند توسعه ابزارهای دیدن کوچکترین، دورترین و بزرگترین پدیده های جهان هستی که به دلایل مختلف از معرض دید انسان پنهانند، همچنان ادامه یافت تا زمانی که تلسکوپی به دست انسانها ساخته شد که به جرات می توان گفت تا کنون هیچ ساخته دست بشری نتوانسته به چنین شهرت و محبوبیتی دست پیدا کند. هابل نام تلسکوپی است که طی دو دهه گذشته به چشم امید بسیاری از انسانها تبدیل شده، انسانهایی که جهان هستی را تنها این تکه سنگ مدور جنگ زده، قحطی زده، بحران زده و سیاست زده نمی دانند، افرادی که نگاهی به دورترها هم دارند و در تلاش برای دیدن بی کرانهایی هستند که به گفته "کارل ساگان"، اخترشناس و دانشمند آمریکایی زمین در برابرش "ذره غبار ناچیزی است که تنها، در برابر پرتو خورشید، معلق مانده است."

هابل 22 ساله شد؛ سومین تلسکوپ قدرتمند جهان از دید یک اخترشناس

زمانی که تلسکوپ فضایی هابل برای اولین بار در سال 1989 به مدار زمین رسید، چشمش‌ به خوبی قادر به دیدن نبود. این چشم 1.5 میلیارد دلاری که به روی جهان هستی گشوده شده بود به آینه‌ای مرغوب مجهز بود که البته شکلی نادرست داشت و این باعث تاربینی تلسکوپ شده بود.

برای مطالعه ادامه مطلب و دیدن تصاویر بسیار زیبا به ادامه مطلب مراجعه کنید ....



ادامه مطلب
نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 توسط آرین سهرابی

بامداد (یک‌شنبه 3 اردیبهشت) زمین از نزدیکی ذرات دنباله‌داری قدیمی عبور کرد و بارش شهابی شلیاقی با بیشترین فعالیت 20 شهاب در هر ساعت به وقوع پیوست. تصاویر این شهاب‌باران را تماشا کنید.

شهاب باران شلیاقی

شهاب باران شلیاقی

شهاب باران شلیاقی

شهاب باران شلیاقی

شهاب باران شلیاقی

شهاب باران شلیاقی


منبع: خبرآنلاین به نقل از هوپا

نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 توسط آرین سهرابی
نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 توسط آرین سهرابی

دانشمندان دانشگاه "یو سی ال ای" موفق شدند نوعی ماشین زمان بسازند که امکان مطالعه اولین کهکشان‌های جهان را فراهم می‌کند
ماشین زمان برای مطالعه اولین کهکشانهای جهان ساخته شد
 این ابزار پنج تنی که در نوع خود بی‌نظیر است، "موسفایر" نام دارد و روی تلسکوپ "کک آی" واقع در هاوایی نصب شده است.

موسفایر طول موج‌های مادون قرمز نور را جمع‌آوری می‌کند و قادر است با تحلیل اطلاعات مربوطه گردوغبار کیهانی، اجسام بسیار دور را که نور حاصل از آن‌ها در طول زمان به اطراف منتشر شده (اصطلاحا کشیده شده) یا بر اثر انفجار بزرگ به پرتوهای مادون قرمز تبدیل است، به خوبی ببیند.

این دستگاه عظیم به منظور مشاهده کهکشان‌هایی که در فواصل بسیار دور قرار دارند، ساخته است.

البته زمانی که ما این کهکشان‌ها را مشاهده می‌کنیم، در واقع آن‌ها را در حالتی می‌بینیم که پرتوهای نور در ابتدا از آن‌ها خارج شده و اکنون به ما رسیده است. برخی از این کهکشان‌ها بیش از 10 میلیارد سال قبل و تنها چند میلیارد سال بعد از انفجار بزرگ، ساخته شده‌اند.

با استفاده از این ابزار می‌توان وضعیت جهان را در دورانی که اولین کهکشان‌ها در حال شکل‌گیری بودند، مشاهده کرد. برای درک ساختار عظیم جهان هستی، مشاهده و تحلیل این دوران نقش حیاتی را ایفا می‌کند.


منبع: ایرنا به نقل از هوپا

نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 توسط آرین سهرابی

تصویر طلوع زمین از افق ماه به عنوان نخستین تصویر رنگی زمین از سطح ماه که توسط انسان در مدار قمری گرفته شده با مصورسازیهای سه بعدی جدید ناسا به مناسبت روز زمین 2012 (3 اردیبهشت ماه) منتشر شد.

 تصویر جدید منتشر شده ناسا از " طلوع زمین" براساس نقشه های جزئی سطح ماه و همچنین اطلاعات گرفته شده توسط مدارپیمای اکتشاف ماه ناسا تهیه و به صورت سه بعدی منتشر شده است.

در نخستین تصویری که از طلوع زمین از افق ماه گرفته شده فضاپیمای آپولو 8 برای چهارمین بار به دور ماه درحال چرخش و در 109 کیلومتری سطح ماه با سرعتی 1.6 کیلومتر در ثانیه درحال حرکت بود.

براساس گزارش دیلی میل، فضاپیما درحال حرکتهای سریع بود که فضا نوردان ناگهان نور شدید نقره فامی را دیدند که از افق بالا می رود و آن نور نقره ای روشن زمین بود که به سرعت تصویر آن به وسیله یک دوربین ثبت شد اما زمانی که آنها بتوانند از یک دوربین رنگی استفاده کنند میان تصویر اول و تصویر رنگی بعدی 58 ثانیه اختلاف زمانی بود.

تصویر سه بعدی طلوع زمین از افق ماه را ببینید
تصویر زمین که توسط انسان در مدار ماه گرفته شده است

در تصاویر سه بعدی منتشر شده از ناسا هرکس از این شانس برخوردار است که طلوع زمین را از نقطه افق ماه مشاهده کند.

تصویر اول با استفاده از یکی از دوربینهای هسلبلد که در فضاپیما وجود داشته گرفته شد. از این تصویر به عنوان نخستین تصویر زمین که توسط انسان در مدار ماه گرفته شده یاد می شود.

تصویر سه بعدی طلوع زمین از افق ماه را ببینید
تصویر رنگی پس از تصویر سیاه و سفید با 58 ثانیه اختلاف زمانی گرفته شده است


براساس گزارش ناسا، در تصویر رنگی نیروی حیات و ظرافت زمین به وضوح به چشم می رسد و پس از آن این تصویر به کرات مورد استفاده قرار گرفته که در آن میان می توان به چاپ تمبری در آمریکا در تاریخ 5 می 1969 اشاره کرد.

محبوبیتی که این تصویر به دست آورد به حدی بود که از آن در کتاب 100 تصویری که جهان را تغییر داد استفاده شد.

گلن رول عکاس مشهور حیات وحش از این تصویر به عنوان تأثیرگذار ترین تصویر محیط زیست که تاکنون گرفته شده یاد کرد.

مصورسازی سه بعدی تصویر طلوع زمین از افق ماه در استودیو مصورسازی علمی گودارد توسط سازمان مدیریت مأموریتهای علمی ناسا در واشنگتن دی سی انجام شده است.


منبع: خبرگزاری مهر به نقل از هوپا

نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 توسط آرین سهرابی

سیاره زمین از مناطق شگفت‌انگیز و زیبایی تشکیل شده که برخی از آنها شباهت زیادی به مناظر ثبت شده از سیارات نپتون، مریخ یا پلوتو دارند.

 سایت دیلی‌میل به بهانه روز زمین به انتشار برخی از این زیبایی‌ها پرداخته که شامل فلاتهای نمک، ساختارهای سنگی، آب‌فشانها، شن روان، کویرها، فلاتهای گدازه و صحراها هستند.

این تصاویر قابل توجه و چشمگیر به نمایش نواحی متنوعی از زمین از جمله صحرای سفید مصر، دره یادبود در آمریکا و تپه‌های شکلاتی جزیره بوهول فیلیپین می‌پردازند.

 

برای دیدن تصاویر زیبا به ادامه مطلب مراجعه کنید ...

نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 توسط آرین سهرابی

سیاره زمین از مناطق شگفت‌انگیز و زیبایی تشکیل شده که برخی از آنها شباهت زیادی به مناظر ثبت شده از سیارات نپتون، مریخ یا پلوتو دارند.

 سایت دیلی‌میل به بهانه روز زمین به انتشار برخی از این زیبایی‌ها پرداخته که شامل فلاتهای نمک، ساختارهای سنگی، آب‌فشانها، شن روان، کویرها، فلاتهای گدازه و صحراها هستند.

این تصاویر قابل توجه و چشمگیر به نمایش نواحی متنوعی از زمین از جمله صحرای سفید مصر، دره یادبود در آمریکا و تپه‌های شکلاتی جزیره بوهول فیلیپین می‌پردازند.

 

برای دیدن تصاویر زیبا به ادامه مطلب مراجعه کنید ...



ادامه مطلب
نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 توسط آرین سهرابی


ارغوان کیهانی

یک کهشکان مارپیچی در یک نمای رنگی ساختگی از تلسکوپ فضایی هابل رنگی ارغوانی به خود گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین به نقل از هوپا

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 30 فروردین 1391 توسط آرین سهرابی

یک فضاپیمای ناسا از انفجار خورشیدی که روز گذشته رخ داده تصاویری تهیه کرده و دانشمندان سازمان رصد دینامیک خورشید این تصاویر را منتشر کرده‌اند.

 دانشمندان سازمان رصد دینامیک خورشید که از سازمانهای ناسا محسوب می شود این تصاویر را با جمله " انفجار بزرگ اکنون در خورشید رخ می دهد" منتشر کرده اند.

ناسا اعلام کرد: تشعشعات یا فوران های خورشیدی انفجارهای بزرگی هستند که در سطح خورشید صورت می گیرد که میزان گرمای آن به میلیونها درجه می رسد و انرژی حاصل از آن به اندازه یک میلیارد مگاتن تی ان تی است.

مقامات سازمان رصد دینامیک خورشیدی اظهار داشتند: این تشعشات انفجاری در امتداد لبه شرقی خورشید رخ داد و طی آن میزان قابل توجهی از پلاسمای خورشیدی از آن خارج شد.

فضانوردها قدرت تشعشع خورشیدی را با سه حرف C، M و X بیان می کنند. تشعشعات کلاس C ضعیف ترین رویدادها، طوفانهای کلاس X قوی ترین انفجارهای خورشیدی هستند و تشعشع دیروز به عنوان کلاس M ثبت شده که در اندازه متوسط قرار می گیرد.

تصاویر شگفت انگیز جدیدترین انفجار خورشیدی
براساس گزارش اسپیس، این تشعشع خورشیدی دیروز در ساعت 17:45 به وقت گرینویچ رخ داد
تصاویر شگفت انگیز جدیدترین انفجار خورشیدی
دانشمندان سازمان رصد دینامیک خورشیدی این تصاویر را منتشر کرده اند
تصاویر شگفت انگیز جدیدترین انفجار خورشیدی
دانشمندان سازمان رصد دینامیک خورشید همچنین فیلم این تشعشع را که از آن با عنوان M1.7 یاد می شود را نیز منتشر کرده اند
تصاویر شگفت انگیز جدیدترین انفجار خورشیدی
تصویر زیبایی از لبه شرقی خورشید
تصاویر شگفت انگیز جدیدترین انفجار خورشیدی
چنین انفجارهایی معمولا به تشعشعات خورشیدی نسبت داده می شود، این مورد یک تشعشع متوسط بود و جهت آن به سمت زمین نبود
تصاویر شگفت انگیز جدیدترین انفجار خورشیدی
ت

کشف جوان ترین کهکشان جهان

ستاره شناسان اروپایی و آمریکایی مدعی یک معیار جدید برای کشف اولین کهکشان‌های جهان شده‌اند.
 تیمی از محققان آمریکایی و اروپایی با بهره‌گیری از یک لنز زوم کیهانی که در آن گرانش یک جرم بزرگ به بزرگنمایی نور اجسام در پیش‌زمینه دور می‌پردازند، موفق به شناسایی یک کهکشانی بسیار دورافتاده موسوم به MACS1149-JD1 شده‌اند که نور آن 490 میلیون سال پس از انفجار بزرگ تابیده شده است.

این زمانی است که جهان تنها 3.6 درصد از عمر کنونی خود را دارا بوده است.

ستاره‌شناسان پیش از این موفق به شناسایی شواهدی از چند کهکشان دورافتاده و جوان شده بودند، اما این جسم جدید بدلیل اطمینان موجود در سنجشهای «تبدیل به سرخ» که یک جانشین برای فاصله بوده، بسیار جالب توجه است.

بر اساس تصاویری که در رنگها یا باندهای طول موج مختلف با استفاده از تلسکوپهای هابل و اسپیتزر ثبت شده، این سنجش یکی از دقیق‌ترین برآوردهای انجام شده تاکنون برای یک کهکشان کاندید از جهان اولیه است.

از آنجایی که بدلیل تاثیر عدسی گرانشی خوشه کهکشانی MACS1149 میان این کهکشان دورافتاده و زمین، MACS1149-JD1 از درخشش 15 برابر برخوردار بوده ، از این رو تلسکوپ جیمز وب براحتی خواهد توانست به مطالعه جزئیات دقیق آن بپردازد.

افزایش درخشندگی این کهکشان همچنین به دانشمندان اجازه داده تا به برآورد چند ویژگی کلیدی تیم کهکشان بظاهر جوان بپردازند. محاسبات این تیم نشان داده که سن این جسم کمتر از 200 میلیون سال بوده و جرم ستاره‌های تشکیل دهنده آن تنها یک درصد کهکشان راه شیری را تشکیل می‌دهد.

به دلیل طبیعت انبساط کیهانی، نور منتشر شده از کهکشانهای دور به طول موجهای طولانی تر یا قرمزتر از نور اجسام نزدیکتر تبدیل می‌شوند.

طبق برآورد این دانشمندان، MACS1149 از تبدیل به سرخ 9.6 برخوردار بوده که آنرا در ردیف کهکشانهای دیگر کاندید به عنوان دورافتاده‌ترین کهکشان قرار می‌دهد.


منبع: ایسنا به نقل از هوپا


گردباد، از نمای نزدیک

کارستن پیتر، عکاس نشنال‌جئوگرافیک برای ثبت این نمای نزدیک از گردباد در منچستر داکوتای جنوبی خطر مرگ را به جان خرید. اما حیف که نمی‌توان باد پرسرعت، ذرات شناور در هوا و صدای فوق‌العاده گوشخراش را حس کرد.


منبع: خبرآنلاین به نقل از هوپا

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 23 فروردین 1391 توسط آرین سهرابی

بزرگداشت پرواز اولین انسان به فضا در ایران

مراسم بزرگداشت پرواز اولین انسان به فضا تحت عنوان "شب یوری" همزمان با سراسر جهان در چهارشنبه23 فروردین برگزار خواهد شد.

 45 سال پیش در 12 آوریل 1961، زمانی که غرش مهیب موتورهای قدرتمند راکت حامل وستک1 سرتاسر پایگاه فضایی "بایکنور" را در می نوردید، عصر جدیدی در تاریخ بشر آغاز شد که زندگی و فهم بشر از دنیای اطراف را تغییر داد.

یوری گاگارین، سرنشین این فضاپیمای تاریخی اولین بشری بود که به فضا سفر کرد. مدار گرد حامل وی پس از آنکه 108 دقیقه با سرعت 27 هزار و 400 کیلومتر در ساعت یک بار زمین را دور زد به سلامت به زمین بازگشت و افتخاری بی‌نظیر را برای خود و کشورش به ارمغان آورد.

سفر یوری گاگارین در 12 آوریل، موجب شد که وی به عنوان اولین انسانی معرفی شود که مرز فضا را گشود و قدم به دنیایی اسرارآمیز نهاد. این امر موجب شد که امروز بهانه ای باشد برای اینکه مردم از سراسر جهان گرد هم آیند و سالگرد این پرواز تاریخی را در کنار هم جشن بگیرند.

در این گردهمایی که با عنوان پروژه "شب یوری" (Youri Night) معروف شده است، 200 برنامه مختلف در بیش از 46  کشور با هدف آشنا کردن عموم مردم با فناوری فضا و نقش آن در زندگی روزمره انسانها برگزار می شود. در ایران نیز گروه های مختلف نجومی اقدام به برگزاری پروژه جهانی شب یوری می کنند.

برگزاری این پروژه امسال مصادف است با 23 فروردین که در این راستا موسسه صلح آسمانی فردا شب به این مناسبت برنامه رصدی و آموزشی را در بام تهران برگزار می کند.


91/2/6::: 12:25 ع
نظر()
  
  

هفت آدرس ایمیل بدرد بخور اما ناشناخته !

سایت های جالب

بعضی وقتها یک سری کارها برای ما امکان پذیر نیست. مثلا در بعضی سایتها نمی توانیم وارد بشویم و تنها ابزار در دسترس ما ایمیلمان است. 
شاید کمی عجیب باشد بدانید در دنیای سرویس های جور واجور استفاده از ایمیل هم به خدمت شما در آمده است تا بتوانید کارهایتان را به راحتی انجام دهید. امیدوارم بتواند برای شما هم مفید واقع شود! 
1. Pdf@koolwire.com 
اگر به این ایمیل یک بزنید و به آن یک فایل مثل یک عکس یا یک پرونده آفیس را الصاق کنید این ایمیل به شما یک نسخه PDF آن را میل می کند. به همین راحتی! 

2. photos@flickr.com 
فلیکر برای شما یک آدرس در اینجا تهیه کرده است که اگر از طریق آن عکسی را ( از طریق الصاق کردن ) بفرستید آن وقت عکس شما در فلیکر آپلود می شود. موضوع نامه تیتر و بدنه نامه توضیحات عکس را تشکبل خواهند داد. 

3. prod@writely.com 
این آدرس ایمیل برای گوگل داک است و شما می توانید مطالب خود را از طریق این سامانه برای گوگل داک بفرستید. این قسمت هم برای شما تهیه شده است. 

4. wsmith@wordsmith.org 
شما می توانید از طریق این آدرس ایمیل متن خودتان را ترجمه کنید. یعنی کلمه شما از نظر معنی برای شما باز می شود. ساده ترین راه برای فهمیدن ترجمه انگلیسی به انگلیسی یک لغت. فقط یادتان باشد در عنوان بنویسید define myword و در متن نامه هم که عبارتتون رو بنویسید. 

5. go@blogger.com 
اگر از داشبودتون گزینه ارسال بوسیله ایمیل را علامت بزنید می توانید از طریق این آدرس ایمیل به بلاگرتون مطلب بفرستید. مخصوصا الان که در دسترس نیست! 

6. pdf2txt@adobe.com 
یک هدیه بسیار زیبا. PDF تان را به ایمیل سنجاق کنید و آن را برای سایت آدوبی بفرستید. نسخه متنی فایل شما آماده است. این هم یک راه حل آلترناتیو برای زمانی که یک PDF خوان دم دست نیست! 

7. www@web2mail.com 
و این هم یک ایمیل واقعا به دردبخور! سایت اجرا نمی شود؟ آدرس بدهید. یک کپی تحویل بگیرید. امتحان کنید 


91/2/6::: 11:42 ص
نظر()
  
  

سلام 

اگه میخواهید که کسی رو پیدا کنید و بدونید کجاست > شما می تونید از طریق موبایلش اونن رو پیدا کنید. ماهواره هایی هست که موبایل هارو میتونه پیدا کنه .

حالا شما با ورود به این سایت شماره هر کسی رو وارد کنید موقعیت اون رو اعلام میکنه

امتحان کنید ضرر نداره 

http://www.sat-gps-locate.com/english/index.html

نظر یادتون نره


  
  

تاریخ
نویسنده : میثم احمدی
نظرات (1)


 
 
از قدیم الایام که تلفن همراه وارد ایران شد همواره یک مسئله ذهن دارندگان آنها را درگیر خودش کرده بود. فکر کنم در بقیه جهان هم این ترس وجود داشته باشد که اگر گوشی‌مان خیس شد چه کار باید بکنیم؟ 

به گزارش ایران ویج ، بهترین راه این است که نگذاریم موبایل‌مان خیس بشود! اما چه کسی می‌تواند مطمئن باشد هیچ‌وقت هیچ اتفاقی نمی‌افتد؟ گوشی از دستش نمی‌افتد یا زیر باران موبایلش خیس نمی‌شود؟
به جای توصیه‌های مهندسان فامیل ( از دیروز همه مهندس شدند و شما خبر ندارید ) و راهکارهای بعضا اشتباهشان، 5 راهکار برای شما جمع‌آوری کردیم که می‌تواند سریعا رطوبت تلفن همراه شما را از بین ببرد و شما را نجات دهد.


قدم های اول
1- در اولین قدم گوشی را خاموش و باتری گوشی را خارج کنید. اگر هم خشک خشک نشده است اصلا توی گوشی نیاندازید چون ممکن است اتصالی کند. احتمالا سوختن باتری زیاد است پس اگر گوشی بعد از خشک کردن کار نکرد در وهله اول فکر نکنید گوشی سوخته است!

2- سیم کارت را هم در بیاورید. خیلی سریع این کار را انجام بدهید چون سیم کارت هم خیلی حساس است و اگر در معرض آب بماند سریع می‌سوزد. خسارتش سنگین نیست اما از وقت و کار و زندگی می‌اندازد حسابی.

3- از سشوار استفاده نکنید. سشوار اولین راهی است که پیشنهاد می‌دهند اما سشوار باد داغی می‌زند که خودش هم می‌تواند باعث خرابی بشود. اگر سشوار شما برای گرمایش درجه‌بندی دارد از درجه گرمای کم می‌توانید استفاده کنید. هر چند توصیه می‌کنیم از راه‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود استفاده کنید.

و حالا 5 ابزار بسیار مفید برای خشک کردن گوشی تلفن همراه :

یک – برنج نپخته
مادر شما دانشمند بزرگی است. او تجربیات بسیار زیادی در زندگی دارد و روزانه از تعداد زیادی از آنها استفاده می‌کند. برای مثال در آشپزی از خاصیت نم‌گیری برنج استفاده می‌کند تا پلویی خوش طعم برای شما تهیه کند.
این ویدیو نشان می‌دهد که شما می‌توانید با یک کاسه برنج خام و قرار دادن گوشی در میان آنها نجات پیدا کنید.

دو – سیلیکا ژل
برنج خوب است اما یک جور گرد و غبار خاص دارد که حتما متوجه آن شدید. اگر یک کیسه بزرگ برنج را خالی کنید بهتر متوجه می‌شوید. برای همین است که برنج را می‌شورند قبل از هر کاری. همین مسئله شاید موجب بشود که شما از استفاده از برنج خام واهمه داشته باشید.

سیلیکا می‌تواند درمان این ترس شما باشد. سیلیکا همان ماده‌ای که به عنوان سیلیکا ژل معمولا در بسته‌های دستگاه‌های الکترونیکی و لباسهای تازه خریده قرار می‌دهند. فقط یادتان باشد که سیلیکا ژل کمی سرعت پایینی در جذب رطوبت دارد برای همین باید سریعا دست به کار شوید و وقت را هدر ندهید.

سه – جاروبرقی
اگر در منزل هستید به جای گشتن دنبال سشوار به دنبال جاروبرقی بگردید! در این مقاله می‌خوانیم که با 20 دقیقه جارو کردن قسمتهای خیس شده می‌توان رطوبت قسمتهای داخلی گوشی را کاملا از بین برد و بعد از 30 دقیقه بدون هیچ مشکلی دوباره از گوشی استفاده کرد.
این روش سریعترین و موثرترین روشی است که می‌توانید برای خشک کردن کامل اجزای داخلی موبایل استفاده کرد.

چهار – آب خالص
اگر دیدید یک نفر گوشیش را درون آب انداخت فکر نکنید دیوانه است! این راه درمان برای افتاده در آب نمک است. مخصوصا خانم‌های خانه‌دار زیاد پیش می‌آید که تلفن همراهشان داخل آب نمک بیافتد.

نمک حالت خورندگی بالایی برای قطعات الکترونیکی دارد. اول از همه اگر خیلی خیس شده و دیگر یک ذره خیس شدن بیشتر برایش فرقی نمی‌کند آن را داخل آب تمیز بیاندازید و کمی حرکت بدهید که نمک خارج شود. بعد با روشهایی که گفته شد آن را تمیز کنید.

پنج – یخچال
اگر فکر کردید که راه‌های عجیب و غریب ما تمام شده است اشتباه کردید. این یکی از همه عجیب‌تر است چون معمولا فکر می‌کنیم که باید با گرما رطوبت را از بین برد.
AdvancedTelecom می‌گوید استفاده از یخچال یک راه عالی نجات گوشی خیس شده است. برای استفاده از این راه گوشی را داخل فریزر نگذارید. دلیلش این است که معمولا گوشیهای ما از صفحه نمایش LCD استفاده می‌کنند. ال سی دی مخفف Liquid crystal display است. مشخص است که اگر یک مایه را در فریزر بگذاریم یخ می‌زند و تغییرات حالت می‌دهد :)
گوشی را در قسمتهای میانی یخچال قرار بدهید و بعد از نیم ساعت در بیاورید. 10 دقیقه صبر کنید و دوباره این روند را طی کنید تا به جایی برسد که مطمئن شوید گوشی خشک خشک شده است.

تمامی راه‌هایی که در این مقاله ذکر می‌شود از منابع مختلف موجود در اینترنت ( + و + و + و + ) جمع‌آوری شده است. هیچکدام از این راه‌ها را خودم تست نکردم چون خودم هیچوقت گوشیم خیس نشده است. لطفا با احتیاط عمل کنید چون مسئولیتش گردن خودتان خواهد بود!

سالانه حدود 880 هزار انگلیسی به خاطر افتادن موبایل در آب اعصابشان را خرد می‌کنند. اگر برای شما این اتفاق افتاد خونسردی خود را حفظ کنید و با آرامش‌ راه‌های بالا را تست کنید. بعد هم نتیجه را همین‌جا بیان کنید تا دیگران هم استفاده کنند. این جوری از این به بعد خیس شدن گوشی به معنای سوختنش نخواهد بود


  
  
<      1   2      
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بیایید به جای این حرفها به هم امید بدهیم
+ سلام به همه دوستان